Bài giảng Lập trình cho thiết bị di động: Chương 4 - ĐH Đồng Nai
Thông tin tài liệu:
Nội dung trích xuất từ tài liệu:
Bài giảng Lập trình cho thiết bị di động: Chương 4 - ĐH Đồng Nai DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1. Multi - Threading 2. Intent filter 3. Broadcast Receiver 4. Android Services 5. Webservice .Net 1 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1. Multi - Threading 1.1 Introduction 1.2 Handler class 1.3 AsyncTask class 2 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1.1 IntroductionThreads Android’s threads run in a manner similar to common Java threads A Thread is a concurrent unit of execution. not executing in order has its own call stack for methods being invoked, their arguments and local variables. Each virtual machine instance has at least one main Thread running when it is started; The application might decide to launch additional Threads for specific purposes. 3 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY 1.1 IntroductionMulti- Threading 4 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1.1 IntroductionMulti- ThreadingThreads in the same VM interact and synchronize by theuse of shared objects and monitors associated withthese objects.There are basically two main ways of having a Threadexecute application code. 1.Create a new class that extends Thread and override its run() method. 2.Create a new Thread instance passing to it a Runnable object.Inboth cases, the start() method must be called toactually execute the new Thread. 5 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1.1 IntroductionAdvantages of Multi- ThreadingThreads share the process resources but are able toexecute independently.Applications responsibilities can be separated mainthread runs UI, and slow tasks are sent to backgroundthreads.Threading provides an useful abstraction of concurrentexecution.Particularly useful in the case of a single process thatspawns multiple threads on top of a multiprocessorsystem. In this case real parallelism is achieved. Consequently,a multithreaded program operates faster on computer systems that have multiple CPUs. 6 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1.1 IntroductionDisadvantages of Multi- ThreadingCode :more complexNeed to detect, avoid, resolve deadlocks Threadsnot executing in order Runnable v.s Thread? What different? Deadlock and Atomic type 7 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1.2 Handler classAn application may involve a time-consuming operation,however we want the UI to be responsive to the user. Androidoffers two ways for dealing with this scenario: Do expensive operations in a background service, using notifications to inform users about next step Do the slow work in a background thread. Interaction between Android threads is accomplished using (a) Handler objects and (b) posting Runnable objects to the main view. 8 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1.2 Handler classWhen a process is created for your application, its mainthread is dedicated to running a message queue that takescare of managing the top-level application objects (activities,intent receivers, etc) and any windows they create.You can create your own secondary threads, andcommunicate back with the main application thread througha Handler.When you create a new Handler, it is bound to themessage queue of the thread that is creating it -- from thatpoint on, it will deliver messages and runnables to thatmessage queue and execute them as they come out of themessage queue. 9 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1.2 Handler class There are two main uses for a Handler: (1)to schedule messages and runnables to be executed as some point in the future; and (2)to enqueue an action to be performed on another thread 10 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1.2 Handler classThreads and UI Warning Background threads are not allowed to interact with the UI. Only the main process can access the (main) activity’s view. (Global) class variables can be seen and updated in the threads 11 DONG NAI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY1.2 ...
Tìm kiếm theo từ khóa liên quan:
Thiết bị di động Kỹ thuật lập trình Điện thoại di động Lập trình điện thoại Giao diện người dùng Xử lý tập tinGợi ý tài liệu liên quan:
-
Bài giảng Phân tích thiết kế hệ thống thông tin: Chương 3 - Hệ điều hành Windowns XP
39 trang 343 0 0 -
Kỹ thuật lập trình trên Visual Basic 2005
148 trang 266 0 0 -
NGÂN HÀNG CÂU HỎI TRẮC NGHIỆM THIẾT KẾ WEB
8 trang 208 0 0 -
Giới thiệu môn học Ngôn ngữ lập trình C++
5 trang 195 0 0 -
43 trang 189 0 0
-
Bài giảng Nhập môn về lập trình - Chương 1: Giới thiệu về máy tính và lập trình
30 trang 168 0 0 -
72 trang 167 0 0
-
Luận văn: Nghiên cứu kỹ thuật giấu tin trong ảnh Gif
33 trang 153 0 0 -
Đồ án tốt nghiệp ngành Công nghệ thông tin: Lập trình game trên thiết bị di động
56 trang 148 0 0 -
33 trang 145 0 0
-
Giáo trình Lập trình Android cơ bản: Phần 1
190 trang 135 0 0 -
Báo cáo thực tập Công nghệ thông tin: Lập trình game trên Unity
27 trang 118 0 0 -
Giáo trình về phân tích thiết kế hệ thống thông tin
113 trang 114 0 0 -
LUẬN VĂN: Tìm hiểu kỹ thuật tạo bóng cứng trong đồ họa 3D
41 trang 109 0 0 -
Bài giảng Kỹ thuật lập trình - Chương 10: Tổng kết môn học (Trường Đại học Bách khoa Hà Nội)
67 trang 106 0 0 -
Giáo trình Nhập môn lập trình VB6: Phần 2
184 trang 93 0 0 -
17 trang 93 0 0
-
10 trang 91 0 0
-
Giáo trình Nhập môn lập trình VB6: Phần 1
246 trang 85 0 0 -
Giáo trình toán rời rạc - Phụ lục 2
15 trang 85 0 0