Understanding Statements
Số trang: 1
Loại file: pdf
Dung lượng: 7.78 KB
Lượt xem: 1
Lượt tải: 0
Xem trước 1 trang đầu tiên của tài liệu này:
Thông tin tài liệu:
Hiểu cáo tuyên bố là một lệnh thực hiện một hành động. Thông cáo được tìm thấy bên trong các phương pháp. Bạn sẽ tìm hiểu thêm về phương pháp trong Chương 3, "Phương Pháp Viết và Phạm vi áp dụng," nhưng bây giờ, nghĩ ra một phương pháp như là một trình tự đặt tên của báo cáo bên trong một lớp học.
Nội dung trích xuất từ tài liệu:
Understanding Statements Understanding StatementsA statement is a command that performs an action. Statements are found inside methods.Youll learn more about methods in Chapter 3, “Writing Methods and Applying Scope,”but for now, think of a method as a named sequence of statements inside a class. Main,which was introduced in the previous chapter, is an example of a method. Statements inC# must follow a well-defined set of rules. These rules are collectively known as syntax.(In contrast, the specification of what statements do is collectively known as semantics.)One of the simplest and most important C# syntax rules states that you must terminate allstatements with a semicolon. For example, without its terminating semicolon, thefollowing statement wont compile:Console.WriteLine(Hello World);TIPC# is a “free format” language, which means that white space, such as a space characteror a new line, is not significant except as a separator. In other words, you are free to layout your statements in any style you choose. A simple, consistent layout style makes aprogram easier to read and understand.The trick to programming well in any language is learning its syntax and semantics andthen using the language in a natural and idiomatic way. This approach makes yourprograms readable and easy to modify. In the chapters throughout this book, youll seeexamples of the most important C# statements.
Nội dung trích xuất từ tài liệu:
Understanding Statements Understanding StatementsA statement is a command that performs an action. Statements are found inside methods.Youll learn more about methods in Chapter 3, “Writing Methods and Applying Scope,”but for now, think of a method as a named sequence of statements inside a class. Main,which was introduced in the previous chapter, is an example of a method. Statements inC# must follow a well-defined set of rules. These rules are collectively known as syntax.(In contrast, the specification of what statements do is collectively known as semantics.)One of the simplest and most important C# syntax rules states that you must terminate allstatements with a semicolon. For example, without its terminating semicolon, thefollowing statement wont compile:Console.WriteLine(Hello World);TIPC# is a “free format” language, which means that white space, such as a space characteror a new line, is not significant except as a separator. In other words, you are free to layout your statements in any style you choose. A simple, consistent layout style makes aprogram easier to read and understand.The trick to programming well in any language is learning its syntax and semantics andthen using the language in a natural and idiomatic way. This approach makes yourprograms readable and easy to modify. In the chapters throughout this book, youll seeexamples of the most important C# statements.
Tìm kiếm theo từ khóa liên quan:
ngôn ngữ lập trình lập trình ngôn ngữ C# C# Summarizing Keyword Combinations Understanding StatementsGợi ý tài liệu liên quan:
-
Giáo trình Lập trình hướng đối tượng: Phần 2
154 trang 271 0 0 -
Kỹ thuật lập trình trên Visual Basic 2005
148 trang 261 0 0 -
Bài thuyết trình Ngôn ngữ lập trình: Hệ điều hành Window Mobile
30 trang 261 0 0 -
Giáo trình Lập trình cơ bản với C++: Phần 1
77 trang 230 0 0 -
Bài giảng Một số hướng nghiên cứu và ứng dụng - Lê Thanh Hương
13 trang 221 0 0 -
Giáo án Tin học lớp 11 (Trọn bộ cả năm)
125 trang 214 1 0 -
NGÂN HÀNG CÂU HỎI TRẮC NGHIỆM THIẾT KẾ WEB
8 trang 202 0 0 -
Bài tập lập trình Windows dùng C# - Bài thực hành
13 trang 177 0 0 -
Giáo trình Lập trình C căn bản: Phần 1
64 trang 169 0 0 -
Bài giảng Nhập môn về lập trình - Chương 1: Giới thiệu về máy tính và lập trình
30 trang 162 0 0